073 613 24 74
VOLG BLUE DRAGON

Blue Dragon
Strategy & Concept

De creatieven. Voor slimme strategieën, opmerkelijke concepten, creatief design en kansrijke activatie op merk- en campagneniveau.

Blue Dragon
Digital Technology

De digitale techneuten. Voor websites, applicaties, mobile apps en e-commerce oplossingen. In house ontwikkeld, voor elk denkbaar platform, systeem én kanaal.

Blue Dragon
Online Marketing

De online marketeers. Voor de hoogste conversie uit online performance. Door optimalisatie, mixing en blending van online branding, marketing, usability, search, social media, tooling en care.

Blue Dragon
Cloud Services

De web-experts. State-of-the-art infrastructuur voor websites, e-commerce en online applicaties. Veilig, stabiel en altijd online.

WIJ ZIJN BLUE DRAGON STRATEGY & CONCEPT
EN WE BARSTEN VAN DE GOEDE IDEEËN.

We leven in een tijd waarin zo’n beetje alles kan. En jij denkt nu: ‘Ja, met technologie en big data!’. Natuurlijk, dat óók. Maar met alleen technologie en big data raak je niemand. Mensen raak je met goede ideeën. En ja, dán zijn de mogelijkheden ineens eindeloos.

Blue Dragon Strategy & Concept is de creatieve cel binnen Blue Dragon. Dat wat vroeger ooit ‘het reclamebureau’ werd genoemd. Hier komen de ideeën vandaan, worden merken bedacht en worden opmerkelijke campagnes ontwikkeld. Hier worden klanten uitgedaagd die paar stappen dieper en verder te gaan. Until it sticks.

Van creatieven wordt wel eens gezegd dat ze geflipt zijn. Of dat ze teveel zweven. Dat van dat geflipte klopt wel, maar zweven doen ze bij Blue Dragon Strategy & Concept niet. Als je originele invalshoeken moet bedenken, helpt het om lak te hebben aan de status quo. Dan moet je vrij kunnen denken en bereid zijn ook het ondenkbare in overweging te nemen. Natuurlijk roept er dan altijd wel iemand ‘dat kan niet!’ of ‘dat gaan ze toch nooit doen!’ maar daar gaat het dan even niet om. Uiteindelijk komt er altijd een idee op tafel dat werkt. Een idee dat het effect heeft waar de klant naar op zoek was. Dat er misschien onmogelijke kronkels aan vooraf gingen, doet er dan niet meer toe.

Blue Dragon Strategy & Concept is bewust niet gespecialiseerd in een bepaalde branche. Dat soort specialisatie is namelijk dodelijk voor creativiteit en innovatie. Er is niets mooier en uitdagender dan succesvolle dingen bedenken voor de meest uiteenlopende mensen, merken, markten en culturen. Die afwisseling houdt het spannend en zet het brein op scherp.

Ga gewoon eens het gesprek met ze aan! Over je merk, je organisatie, je producten, je diensten, je activiteiten, je dromen en alle communicatievraagstukken die ermee gepaard gaan. Dikke kans dat je geprikkeld en geïnspireerd wordt. En wie weet wat er van komt.



WIJ ZIJN BLUE DRAGON DIGITAL TECHNOLOGY.

Blue Dragon Digital Technology ontwikkelt technologische communicatie-, distributie- en automatiseringsoplossingen en maakt daarbij volop gebruik van de enorme technologische ontwikkeling van deze tijd.

Blue Dragon Digital Technology komt voort uit TU Eindhoven, waarbij de twee oprichters een uitdaging zagen in het ontwikkelen van complexe applicaties. Daarbij ging het vanaf het begin niet om de technologie maar om het effect ervan. De vraag was en is nog steeds: hoe krijgen we een product of dienst door middel van digitale technologie bij de juiste doelgroepen, waarbij we hen succesvol overtuigen én activeren? Communicatie en technologie bleken daarbij onlosmakelijk met elkaar verbonden en dat is het afgelopen decennium alleen maar versterkt. Dan is het niet genoeg dat je heel veel van technologie weet. Dan moet je óók weten hoe je het van waarde kan laten zijn voor mensen en daarmee voor bedrijven, organisaties en overheden.

De technologische mogelijkheden zijn de afgelopen jaren enorm vergroot en die ontwikkeling zal alleen maar blijven versnellen. Sommigen vinden dat intimiderend maar Blue Dragon Digital Technology krijgt er alleen maar meer energie en inspiratie van. Er zijn steeds meer gegevens beschikbaar, technologieën worden steeds slimmer en het gebruik van technologie wordt steeds meer omarmd. Dat gaat inmiddels veel verder dan alleen de computer, tablet of smartphone. Door ‘the internet of things’ zijn steeds meer apparaten en tools met elkaar verbonden. Dit biedt Blue Dragon Digital Technology een steeds verder groeiend speelveld om resultaten mee te boeken voor de klant.



WIJ ZIJN BLUE DRAGON ONLINE MARKETING.

Blue Dragon Online Marketing optimaliseert de online klantreis om tot de hoogste resultaten in brand awareness, activatie, loyalty en leads te komen.

Vandaag de dag is er eindeloos veel informatie beschikbaar. Door informatie uit databases, klantprofielen, social media en onderzoeken met elkaar te combineren en te analyseren komt Blue Dragon Online Marketing tot sturende inzichten voor effectieve online marketing. Zo wordt het mogelijk om doelgroepen boodschappen en proposities voor te leggen die hen op het lijf geschreven zijn én op het juiste moment op de juiste plek zichtbaar worden. Met deze gepersonaliseerde klantervaringen realiseert Blue Dragon Online Marketing de hoogste activatieresultaten én de sterkste klantbinding.

Het optimaliseren van online klantervaringen is een continu proces. Een cyclus van meten, analyseren, rapporteren, bijsturen en optimaliseren. De data-analisten van Blue Dragon Online Marketing meten en analyseren het online gedrag van je doelgroepen. Door waardevolle data te filteren, A/B testen uit te voeren en patronen binnen de klantreis te ontdekken. Dit gebeurt voor elke deelfase binnen het optimalisatieproces en voor alle relevante online kanalen. Zo kunnen zij tijdig bijsturen en de algehele klantbeleving continu optimaliseren. Blue Dragon Online Marketing gebruikt de nieuwste technologieën voor data-analyse in combinatie met hun expertise en creativiteit in digital en data. Zo halen zij het maximale uit de beschikbare gegevens.

Vanuit gebruikersinzichten brengt Blue Dragon Online Marketing bovendien nieuwe ideeën tot leven. Ze helpen innoveren door klantgerichte online concepten en oplossingen voor de klant te ontwikkelen. Of dat nu een website, app, campagne of andere online toepassing is.

Blue Dragon Online Marketing denkt en werkt altijd vanuit het merk en de online brand awareness die ermee gegenereerd kan worden. Het merk moet namelijk voldoende opmerkelijkheid en betekenis hebben om als basis te kunnen dienen voor optimale online marketing. Zo wordt het hoogste rendement uit beschikbare budgetten gehaald, wordt ervoor gezorgd dat alle digitale klantervaringen elkaar versterken en wordt een sterke positie veroverd.



WIJ ZIJN BLUE DRAGON CLOUD SERVICES

Blue Dragon Cloud Services ontwikkelt, host en onderhoudt state-of-the-art infrastructuren voor websites, e-commerce en online applicaties.

Veel opdrachtgevers van Blue Dragon maken gebruik van online campagnes, tools en applicaties. Om hen zoveel mogelijk zekerheid en gemak te garanderen, bieden we onze eigen hosting aan met Blue Dragon Cloud Services. Veiligheid, stabiliteit en continuïteit zijn daarbij vanzelfsprekende sleutelwoorden, waarbij aan alle wetgeving en klant specifieke eisen wordt voldaan.

Diensten variëren van domeinregistratie en webhosting tot en met geografisch gescheiden infrastructuren op basis van actuele ISO-standaarden voor dataopslag en -beveiliging. Penetratietesten zorgen ervoor dat applicaties en infrastructuur op het hoogste niveau beveiligd zijn en blijven.

... AND THEN YOU
SPIT FIRE!

Je vindt ons waar creativiteit, technologie en connectiviteit elkaar overlappen. Daar waar alles, maar dan ook álles kan om impact uit je communicatie te halen. Wij werken dan ook voor merken die vooruit willen. Die geprikkeld, uitgedaagd en verrast willen worden. Ongeacht hun product, markt of cultuur. Merken die geen eeuwen in een hutje op de hei willen zitten, maar doordacht, creatief en technologisch willen versnellen. Tel jij af?

CONNECTIVITY
WANT DE ONTVANGER IS DE BAAS

Je mag alleen een zinvolle reactie verwachten als je daadwerkelijk contact maakt. Echt binnenkomt. Daarvoor moet je weten wie je doelgroepen zijn, wat ze willen, hoe ze leven, denken en functioneren. Logisch, zou Cruijff zeggen. Want pas dan kun je boodschap, timing, uitvoering en kanaal optimaal afstemmen. Wij weten hoe we ontvangers een zoveel mogelijk persoonlijke benadering en ervaring aan kunnen reiken. Zo maak je kans op toegang tot hun levens om ze vervolgens te kunnen activeren. Op hun eigen voorwaarden, want de ontvanger is de baas.

TECHNOLOGY
WANT JE MOEST EENS WETEN WAT ER ALLEMAAL KAN

Technologie is natuurlijk nooit een doel op zich, maar wat is het geweldig dat het er is. Technologie maakt dingen mogelijk die tot voor kort ondenkbaar waren. En omdat de ontwikkeling maar blijft versnellen, kijken wij reikhalzend uit naar wat de toekomst ons aan mogelijkheden gaat brengen. Mogelijkheden om onze klanten te helpen hun doelstellingen en soms zelfs hun dromen te realiseren. Dat wij technologie omarmen is niet meer dan logisch, maar wij gaan verder: wij houden van technologie. Omdat het ons vak zoveel uitdagender maakt en omdat we met technologie zoveel meer voor onze klanten kunnen betekenen.

CREATIVITY
WANT IETS OPMERKELIJKS VERGEET JE NOOIT MEER

Communicatie werkt gewoon beter als het prikkelt. Als het opvalt en mensen raakt. Eigenlijk best logisch, toch? Wij zetten onze creativiteit in om tot verrassende ideeën te komen. Zodat merken, campagnes en activiteiten opmerkelijkheid krijgen, de massa ontstijgen en zo veel meer effect hebben. Als creativiteit in dienst van concreet resultaat moet staan, is zomaar een ‘ander’ idee natuurlijk niet genoeg. Het moet mensen zodanig beïnvloeden dat ze nieuwsgierig worden. Dat ze betrokken raken en uitgedaagd worden om in beweging te komen. Dat vraagt om creativiteit van het uitzonderlijke soort.

‘Mannen van Nederland, Hans hier’

Only For Men

Blue Dragon & Only for Men

Ergens in 2011 wonnen we de bureaupitch. And the rest is history. We hebben talloze campagnes, merken, concepten, formules, grappen en activiteiten voor en met Only for Men ontwikkeld. Met wisselend resultaat natuurlijk, maar meestal gewoon knettersuccesvol. We krijgen volop de ruimte om ‘te doen waar jullie voor betaald worden’ en daar maken we dan ook dankbaar gebruik van. De prijspakker van weleer werd een spraakmakend, awardwinnend modemerk. En de koek is nog lang niet op.

Hansie

Enkele jaren geleden kozen we Hans Kraay Jr. als boegbeeld van Only for Men. En daar hebben we bepaald geen spijt van gehad. We weten het: you love him or you hate him. Gelukkig maar, want een allemansvriend is te saai voor Only for Men. Hans heeft ons enorm geholpen om Only for Men het randje te geven dat we zochten. En ons een berg lol bezorgd.

‘Mannen van Nederland, Hans hier’

Na jarenlange radiocampagnes weten de Mannen van Nederland genoeg als ze dit zinnetje horen. Hans sprak heel soms over mode, maar vooral over hoe leuk/bijzonder/raar/fijn het is om man te zijn. Hij brak een lans voor mannelijk onvermogen, besprak herkenbare irritaties, maakte flauwe grappen, onderschreef het belang van vriendschappen en zei soms gewoon wat hij van dingen vond. De naamsbekendheid schoot omhoog. En de merksympathie onder klanten ook. Wel jammer dat die Loden Leeuw nominatie bij een nominatie bleef.

TV-campagne

Voor 2018 besloten we om naast radio voor het eerst óók de tv op te gaan. We ontwikkelden twee commercials, samen met Lukkien. Natuurlijk met een rol voor Hans, als vervolg op de jarenlange radiocampagnes. Maar dan toch anders. We gaven Hans geen voor de hand liggende hoofdrol. Only for Men doet het namelijk voor álle Mannen van Nederland. Daarom lieten we een dwarsdoorsnede van de Mannen van Nederland aan het woord, met her en der een Bekende Nederlander voor extra effect. We gingen voor een vervreemdend concept, want willen die kerels nu allemaal Hans zijn? Of het nieuwe boegbeeld van Only for Men worden?

Radiocampagne

Naast de tv-campagne ontwikkelden we een afgeleide campagne op de radio. In deze commercials worden de vier Bekende Nederlanders door Hans gecoacht voor zijn mogelijke opvolging. Of dat ook écht gaat gebeuren weet niemand. We zullen zien wat 2019 wat dat betreft gaat brengen.

Bring it on

Hapert Aanhangwagens

In 2015 zocht Hapert Aanhangwagens een bureau om de grote groeiambities van het merk te ondersteunen. Na een bureauoriëntatie werd voor Blue Dragon gekozen. We begonnen bij het begin: het merk. Met onze Brand Impact methodiek haalden we de merkessentie binnen drie vruchtbare sessies boven water. We legden het vast in de Brand Challenge die met enkele minimale aanpassingen werd goedgekeurd. Enkele weken later was het nieuwe merkconcept van Hapert Aanhangwagens een feit. We lanceerden het eerste premium aanhangwagenmerk van Europa met de propositie ‘Bring it on’.

Sindsdien hebben we Hapert Aanhangwagens intensief ondersteund en begeleid met communicatie, marktbewerking en tools. De interne trots is aanzienlijk gestegen. Het dealernetwerk is compleet veranderd en wordt samen met Blue Dragon Online Marketing structureel voorzien van leads. Blue Dragon Digital Technology heeft de website ontwikkeld, een berg koppelingen gecreëerd en een onderdelenwebshop gebouwd. We hebben labels bedacht en labels gekilled. We hebben succesvolle stappen op de Duitse markt gezet. Enzovoorts. Enzovoorts. Resultaat: groei, bloei en optimisme!

Snurk

In technische branches is de communicatie vaak inwisselbaar en saai. Het gaat meestal over kwaliteit en partnership. En er wordt gesmeten met specificaties. Niemand lijkt zich af te vragen hoeveel effect die boodschappen nu eigenlijk hebben. Moet je net Blue Dragon treffen! Wij gaan voor de betekenis en toegevoegde waarde van het merk en cultiveren dat op een opmerkelijke manier. Voor het effect, niet voor het theater. En dat werkt, elke keer weer. Bij Hapert Aanhangwagens hoefden we dat overigens niet uit te leggen. Die vroegen er zelf om.

Liefdesverklaring

De betekenis van een geweldig goede aanhangwagen is bepaald niet gering. De dagelijkse bedrijfsvoering van stratenmakers, hoveniers en bouwbedrijven staat of valt er namelijk mee. Als je dan dag in, dag uit blindelings op je Hapert aanhangwagen kunt vertrouwen, ook al krijgt die het zwaar te verduren… Ja, dat brengt bijzondere emoties teweeg. Wij maakten er een succesvolle social mediacampagne van, zowel in Nederland als in Duitsland.

Wel betaald, niet betaald

Euler Hermes

Euler Hermes zocht een bureau dat hen kon helpen om met het product kredietverzekering meer uit de samenwerking met Rabobank te halen. Hierbij werd in eerste instantie vooral gekeken naar verbetering van de conversie op de korte termijn. Hoewel de direct activerende aanpak van andere bureaus verleidelijk bleek, konden we het team van Euler Hermes overtuigen om samen met ons een stap dieper te zetten.

Hoe zit het nou écht met die kredietverzekering?

We lazen ons in, stelden een projectgroep samen en gingen inventariseren. Meteen werd duidelijk dat het altijd loont om extra vragen te stellen. Zo ontdekten we al snel dat er niet alleen een optimalisatie bij partner Rabobank nodig was. Nog te weinig MKB-ers waren namelijk bekend met de kredietverzekering of wisten niet goed wat de toegevoegde waarde ervan was. Een derde uitdaging was: wie is Euler Hermes eigenlijk? Het merk bleek onvoldoende bekend en geladen bij de MKB-doelgroep. Een driedelige uitdaging dus. Ga er maar aan staan. We zetten een debriefing met concrete aanknopingspunten voor strategie en concept op papier.

Zeg nooit ‘nooit’

Voordat Euler Hermes de sprong met ons waagde, communiceerde het merk voornamelijk functioneel en informatief. Dat zien we natuurlijk vaker bij serieuze financiële dienstverleners. Niks mis met goede informatie, maar boven het maaiveld uitsteken is toch ook wel prettig. En doelgroepen écht raken is nog prettiger. Geloofwaardigheid en bijzondere communicatie hoeven elkaar dan ook helemaal niet te bijten, integendeel zelfs. Ten behoeve van meer effect (en een beetje voor ons eigen plezier) pleitten we bij Euler Hermes dan ook voor een ander geluid. We kregen een ‘go’ en daarmee ging een hele nieuwe wereld van communicatieve mogelijkheden voor het merk open.

Veilig ondernemen is geen gok

Wij gingen op zoek naar de essentie voor de doelgroep MKB-ers. Het lijkt dan allemaal zo logisch en dat is het ook: zij willen simpelweg betaald krijgen voor wat ze geleverd hebben. Soms gaat daar een ondraaglijke onzekerheid mee gepaard. En nog erger: soms wordt er simpelweg niet betaald. Daar biedt de kredietverzekering (en kredietwaardigheidscheck) van Euler Hermes dus uitkomst. Zo wordt de MKB-er in staat gesteld veilig te ondernemen in de plaats van hopen op betaling. Gokken doe je dus maar in het casino.

‘Welkom bij een nieuwe ronde Wel Betaald, Niet Betaald’

We maakten de gokfactor voor ondernemers kraakhelder door deze uit te vergroten in het campagneconcept. We ontwikkelden een radiocampagne waarin een quizmaster het spelletje ‘Wel betaald, niet betaald’ speelt met enkele ondernemers. Vervolgens kopten we de strekking van het hele verhaal natuurlijk zakelijk in. Hartstikke geloofwaardig.

Bovendien ontwikkelende we een afgeleide online campagne en een meervoudige DM-campagne richting risicospecialisten en accountmanagers bij Rabobank. De campagne gaat in 2018 twee keer geactiveerd worden. Eens kijken wat het straks gedaan heeft met die driedelige uitdaging waar we het in het begin van dit verhaal over hadden.

Factory of the future

Bosch Rexroth

Factory of the future

Bosch Rexroth heeft de afgelopen jaren een enorme technologische ontwikkeling doorgemaakt. Dat vroeg om een herpositionering, die wij mochten ontwikkelen. Bij een herpositionering is het prettig om direct bij de launch met een indrukwekkend wapenfeit te komen. Dit was zo’n geval. Op de Hannover Messe lanceerden we het Factory Of The Future concept, waarmee Bosch Rexroth op grootse wijze vertelt en laat zien wat het merk op het gebied van fabrieksautomatisering allemaal kan. Wij ontwikkelden het campagneconcept met naast de communicatie ook de designs voor de ‘enablers’, enkele tot leven gebrachte tools van Bosch Rexroth die live op de beurs te zien waren.

ONDERDELEN WEBSHOP

EKRIS BMW

Webshop

Ekris BMW is met zes vestigingen de grootste BMW-dealer van Midden-Nederland. Deze succesvolle dealer loopt voorop met innovatieve concepten om de markt optimaal te bedienen. Een webshop met originele BMW-onderdelen mocht daar natuurlijk niet in ontbreken. De concrete vraag was om een webwinkel te ontwikkelen waar particuliere en zakelijke klanten direct de juiste BMW-onderdelen kunnen vinden en bestellen, simpelweg met hun kenteken en chassisnummer.

Complex projects

Omdat het assortiment enorm is en er veel verschillende informatiesystemen zijn, zat de grootste uitdaging in het koppelen van een uitzonderlijk groot aantal databasesystemen. Een naadloze verbinding tussen de verschillende complexe databases was noodzakelijk om elke bezoeker in staat te stellen de gewenste onderdelen voor zijn of haar BMW snel en eenvoudig te vinden.

Klantspecifiek ‘Service Connect’

Op basis van Open Source OOP/MVC architectuur hebben we een klantspecifiek ‘Service Connect’ ontwikkeld. Deze dataset maakt het mogelijk om snel en efficiënt een koppeling te maken en te schakelen tussen de meest gebruikte standaarden zoals XML, XSD en JSON. Met deze innovatieve webapplicatie konden wij alle benodigde databasesystemen in een kort tijdsbestek koppelen:

  • De RDW kentekendatabase
  • De BMW voertuigdatabase
  • De BMW onderdelendatabase
  • De Ekris klantendatabase
  • De LifeStyle productendatabase (Autoline)
  • De Webshop

De benchmark

Dankzij een integrale en resultaatgerichte benadering ontwikkelden wij in relatief korte tijd een vooruitstrevende e-commerce oplossing. Een complexe webshop waarin gebruiksgemak centraal staat en waar elke klant eenvoudig voertuigspecifieke BMW-onderdelen en -accessoires kan bestellen. Het interactieve UX webdesign en de balans tussen usability, design en performance gaven de webwinkel een vliegende start. Binnen slechts enkele maanden realiseerde Ekris BMW een substantiële omzet die vervolgens gestaag bleef groeien. Zo werd deze webshop de benchmark van de sector.

ANDERS GLUCOSE METEN

ABBOTT

FreeStyle Libre

Het is voor diabetespatiënten een zware opgave om dagelijks glucose te moeten prikken. Het is pijnlijk en het belemmert de invulling van de dag. Gelukkig kwam Abbott Diabetes Care met een nieuwe, revolutionaire manier van glucose meten: Freestyle Libre. Hiermee kan de patiënt een pijnvrije glucosewaardescan van 1 seconde maken. Aan ons de vraag om deze revolutionaire methode bij zoveel mogelijk patiënten bekend te maken en hen te activeren er gebruik van te gaan maken. Want waarom prikken als je ook kunt scannen?

Grote uitdaging

Als het over gezondheid gaat, zijn mensen vanzelfsprekend niet zomaar te overtuigen van een nieuwe, nog onbekende methode. Daarvoor moet je vertrouwen opbouwen, waarbij we dankbaar gebruik maakten van de sterke reputatie en merkkracht van Abbott. Vervolgens moesten we de doelgroepen vinden, nauwkeurig informeren én overtuigen.

Movies

We ontwikkelden een reeks introductiefilms zodat we in korte tijd niet alleen veel informatie over konden brengen, maar ook een vertrouwd en hoogwaardig gevoel konden geven. De handen van de diabetespatiënt hebben door de frequente vingerprikken het meest te verduren, dus die kregen de hoofdrol. Vervolgens hebben we duidelijke animatievideo’s ontwikkeld om de werking van FreeStyle Libre goed uit te kunnen leggen. Deze werden in social mediacampagnes van Abbott gebruikt.

Website

We hebben een informatieve website ontwikkeld waar bezoekers alles te weten komen over deze revolutionaire manier van glucosemeten. Bovendien konden diabetici zich op andersglucosemeten.nl alvast registreren om zo in aanmerking te komen voor een FreeStyle Libre startpakket.

WEBSITE & APP

VOLVO CAR NEDERLAND

In samenwerking met Holland Art Group heeft Blue Dragon een compleet nieuw webdesign voor de website van Volvo Cars Design ontworpen. Daarnaast hebben wij ook de Volvo Design Guide app ontwikkeld, als verlengstuk van de website.

Design moves us

Volvo is een nieuwe designrichting ingeslagen. Onder het thema ‘design moves us’ wil het automerk liefhebbers van design inspireren, met als doel design, designers en Volvo nog nadrukkelijker met elkaar te verbinden. Volvo Car Nederland heeft ons gevraagd om op basis van deze nieuwe designkoers een nieuwe website en app te ontwikkelen. Hiervoor werkten we samen met Holland Art Group.

De uitdaging

Met de nieuw gekozen designrichting heeft Volvo een duidelijk statement gemaakt op het vlak van ontwerp, creativiteit en technologie.

Voor Blue Dragon zat de uitdaging in het succesvol vertalen van het nieuwe designconcept in twee digitale oplossingen. Kortom: vooruitstrevende producten, die zowel het unieke 'Design Moves Us' project als de ontwerpfilosofie van Volvo op een geheel creatieve wijze onder de aandacht brengt.

Website

Volvo Car Nederland wilde een inspirerende, hoogwaardige website die zich richt op de volgende drie pijlers:

  • Volvo Design Collection: presentatie van unieke designercollectie
  • Volvo Design Challenge: podium voor aanstormende ontwerpers
  • Volvo Design Guide: hotspots op het gebied van design

Wij ontwikkelden een interactieve website die de nieuwe designrichting van Volvo op krachtige wijze tot leven brengt.

App

Als verlengstuk van de Volvo Design Guide ontwikkelden wij de Design Guide App, specifiek voor smartphones en tablets. Met deze praktische app kan elke designliefhebber eenvoudig navigeren naar de meest spraakmakende design hotspots van Nederland.

Het resultaat

Na een succesvolle lancering van de nieuwe Volvo Cars Design website en Design Guide app, bieden deze vooruitstrevende toepassingen een uitstekende basis voor uitbreiding en diverse tools die sterk bijdragen aan het uitbouwen van het 'Design Moves Us' project:

Kan niet? Kan wel!

Mondygo

Mondygo. Kan niet? Kan wel!

Natuurlijk, er zijn al ontelbare websites waar je vakantiereizen kunt vergelijken en combinaties van vluchten, accommodaties en vervoer kunt boeken. Maar er is maar één website die het totale aanbod van bijna al die websites met elkaar vergelijkt en aanbiedt tegen de laagste totaalprijs: Mondygo. Kan niet? Kan wel! Mondygo is alles behalve de zoveelste Expedia en zet de reiswereld op zijn kop. Daarom hebben wij Mondygo gepositioneerd als ‘de nieuwe standaard in reizen boeken’. Nogal een statement, maar het is écht zo. Het campagneconcept speelt in op een aanvankelijk ongeloof maar vertelt de reisconsument vervolgens dat het ‘dus wel’ kan. Heel Nederland moest het weten en daarom gingen we op radio, televisie, outdoor en uiteraard online.

As I am

Sinner

Sinner is een samenwerking met Blue Dragon aangegaan voor branding, campaigning en online marketing. Hiervoor moest de bestaande As I Am propositie opnieuw inhoud en kracht krijgen. Wij vonden deze merkfilosofie opnieuw uit en verbonden er een communicatieve formule aan. ‘Jezelf zijn’ is een zweverig verhaal, maar je leven keihard in eigen handen hebben en houden is concreet.

What's next?

LeasePlan

Brand design + Annual Report

In 2017 ontwikkelde Etcetera de rebranding voor Leaseplan. Wij werden gevraagd deze door te voeren in alle offline communicatie. Een enorme exercitie, met het jaarverslag als meest omvangrijke productie. Een kunstje dat we goed verstaan, want wij produceren de jaarverslagen van Leaseplan al sinds jaar en dag. Voor de editie van 2017 tekende Design Bridge voor het basisconcept.

Slimmer schoner

ECN

ECN (Energieonderzoek Centrum Nederland) is een internationale topspeler op het gebied van energie-innovatie. Zij doen onderzoek op het gebied van zonne-energie, windenergie, biomassa, afval, energiebesparing, milieu, duurzame energiesystemen en leveren onafhankelijk beleids- en strategisch advies. Ze vroegen ons een campagne voor naamsbekendheid te ontwikkelen. Wij doken in het project en ontdekten dat het niet de technologische kennis is die een onderzoeker kansrijk maakt. Het is de nieuwsgierigheid en de durf om ook het ondenkbare in overweging te nemen. Hartstikke avontuurlijk volk, die wetenschappers! De campagne werd voornamelijk online geactiveerd.

Voorop voor veiligheid

Veiligheidsregio midden en west Brabant

Veiligheid is nooit vanzelfsprekend.

Wat doe je precies als de vlam in de pan slaat? Hoe voorkom je kortsluiting in huis? Het heeft allemaal te maken met veiligheidsbewustzijn: alert zijn op je eigen veiligheid en die van de mensen om je heen. We bedachten voor Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant het Vooroplettersconcept om dit bewustzijn bij burgers structureel te vergroten. Inmiddels hebben we vanuit Vooropletters diverse awareness campagnes gevoerd. Bijvoorbeeld tijdens de Brandpreventieweken. Het landelijke thema was ‘doe de deur dicht’, waarbij werd uitgelegd waarom het zo belangrijk is om deuren bij brand dicht te houden. Als aanvulling op de landelijke campagne ontwikkelenden wij een regionale guerillacampagne die met relatief weinig budget voor veel extra aandacht zorgde.

Voorheen Besturenraad

Verus

Soms haalt het verleden je enorm in en besef je dat ook, maar heb je even niet de rust en ruimte om je merk bij die nieuwe werkelijkheid aan te laten sluiten. Bij Besturenraad was dat het geval. Totdat deze vereniging voor katholiek en christelijk onderwijs (ruim 4.000 aangesloten scholen) het moment voor zichzelf creëerde om er werk van te maken. Wij werden verkozen tot het bureau dat hen mocht gaan begeleiden naar een nieuw merk. Een merk dat niet alleen moest passen bij wie de organisatie op dat moment was, maar ook nieuwe deuren moest openen en toekomstbestendig moest zijn. Wij ontwikkelden Verus.

Connect. Engage. Succeed.

Centric

Centric is eigenaar van een grote groep uiteenlopende Europese bedrijven. De directie besloot dat al deze internationale ondernemingen Centric moesten gaan heten. En daarmee dus ook vanuit één centraal merkconcept moesten gaan communiceren. We doorliepen onze Brand Impact methodiek met een internationale visiegroep en vervolgens met een aanvullende spiegelgroep. Op basis van de vastgelegde Brand Challenge ontwikkelde ons conceptteam de merkfilosofie en -campagne connect.engage.succeed. Hiermee werden zowel de interne als de externe doelgroepen uitgenodigd én uitgedaagd om samen tot grote hoogte te stijgen. De nieuwe branding is met groot succes door Centric zelf internationaal geactiveerd.

No matter what

Wellinq

Wellinq is ontwikkelaar en producent van complexe medische apparatuur en sensortechnologie. De onderneming kan technologisch mee met de groten der aarde en gaat bovendien altijd net wat verder dan de concurrent. Na jaren van bouwen en groeien vond Wellinq het de hoogste tijd om merk en communicatie te professionaliseren en aan te laten sluiten bij wie zij daadwerkelijk zijn. Wij ontwikkelden hun nieuwe merkconcept en corporate communicatie. Hun brand movie is er één van de voorbeelden van.

Teamwash

Zanussi

Lekker gesport? Zanussi doet de Teamwash.

Actieve mensen van 20 tot 35 jaar hebben wel wat beters te doen dan de was. Laat dit nou net de doelgroep van Zanussi zijn. Een doelgroep die het merk wel kent maar niet sympathiek vindt. Hoog tijd dus voor een charmeoffensief in Nederland en België. Omdat een overgroot deel van de doelgroep deelneemt aan een teamsport, hun kleding daarbij vies wordt en er sprake is van een sterk sociaal verband, bedachten wij Zanussi Teamwash, dé wasservice voor je hele team. Duizenden deelnemers schreven zich in via Facebook. Meer dan honderd teams wonnen een daadwerkelijke teamwash op locatie, inclusief feestje langs de lijn.

Live like you drive

Donkervoort

 

We hebben Only for Men sinds 2011 regelmatig mogen helpen met de ontwikkeling van hun eigen kledingmerken. Eén van de meest opmerkelijke projecten was wel de ontwikkeling van het kledingmerk Donkervoort, uiteraard voortkomend vanuit het puristische automerk. Only for Men zorgde voor de collecties, Donkervoort verbond er zijn naam aan en wij mochten het merkconcept ontwikkelen. We kwamen met het Live Like You Drive concept, waarbij we kozen voor een vervreemdend beeldconcept. Het werd gebruikt voor de shop-in-shop, tijdens events, voor packaging en in alle communicatie rondom dit nieuwe kledingmerk.

 

Geniet. En maak het speciaal.

Lindeboom

 

Lindeboom beweegt zich met veel succes op de snel groeiende markt voor speciaalbieren. Hiervoor heeft Lindeboom het merk Gouverneur in huis. Wij hebben voor dit steeds maar prijzen winnende speciaalbier een nieuw merkconcept ontwikkeld. Waar ‘de Gouverneur’ eerst alleen de merknaam was, hebben we hem nu tot een persoon van vlees en bloed gemaakt. De Gouverneur bestaat nu echt! Hij is tot leven geroepen als voorvechter van het goede leven. Als real life ambassadeur van het echte genieten, elke dag weer.

Biermerk Lindeboom was al jaren succesvol door echte betekenis te hebben voor regionale kasteleins en bierdrinkers. Maar het merk wilde groeien en ook nieuwe drinkers in hun huisgebied aan zich binden. Samen concludeerden we dat de bestaande merkbasis te beperkt was om nieuwe doelgroepen mee te kunnen activeren. De bestaande propositie ’t Bier van Hier vonden we echter meer dan geschikt om het merk nieuw leven in te blazen. We zetten een breed merkplatform neer met corporate communicatie, consumer branding, B2B activatie, social media, packaging, acties, een app, events en merchandise.

LEARNING BY GAMING

Serious Care

LEREN? DAT KAN OOK ANDERS.

Er is natuurlijk niets mis met klassikaal lessen volgen, lesstof bestuderen en praktijkervaring opdoen tijdens stages. Toch zijn er meer manieren om te leren en in sommige gevallen zijn die nieuwe manieren effectiever én leuker. Hoe zorg je ervoor dat theorie beter blijft hangen en directer naar de praktijk vertaald kan worden? Door het als game aan te bieden, want spelenderwijs leer je beter, sneller en leuker. In opdracht van ROC van Twente ontwikkelden wij de Serious Care Game, waarbij we een zorginstelling simuleren en de Verzorgende-IG uitdagen om kennis en vaardigheden direct in de virtuele praktijk te brengen.

ALLES BEGINT MET EEN GOED IDEE

ROC van Twente beseft dat haar studenten in een wereld van interactiviteit en digital media leven. Ze zijn gewend om veel prikkels te krijgen en hebben moeite om een hele les geconcentreerd te blijven. Daarom ging ROC van Twente op zoek naar een leeromgeving die dichtbij het dagelijks leven van studenten staat. Intern onderzoek leerde dat een aanzienlijk deel van de studenten games speelt op hun mobiele apparaten. Zo ontstond het idee om lesmateriaal, de praktijk én gaming samen te voegen tot één concept.

MAAK HET MAAR

Een game ontwikkelen is één. Een game ontwikkelen die ook letterlijk bijdraagt aan het leerresultaat is twee. Het leverde ons een mooie uitdaging waarbij gamificatie en educatie perfect gemixt moesten worden. We simuleerden een zorginstelling, ontwikkelden een gameconcept en integreerden de leerstof in alle uitdagingen die de spelers er in voorgeschoteld kregen. Studenten konden scores vergelijken en punten en badges verdienen. Hun grootste voordeel was echter dat ze op een veel leukere manier konden leren in hun eigen tijd, op hun eigen plek en op hun eigen device. Docenten konden de voortgang van elke student volgen en monitoren waarmee een kwalificatiebestendige applicatie ontstond.

THE REST IS HISTORY

Tijdens fase 1 bleken studenten de game direct al veel langer geconcentreerd vol te houden dan een gemiddelde les. En wat er werd geleerd, bleek daadwerkelijk beter te beklijven. In fase 2 introduceerden we nieuwe levels en personages. Ook voegden we nieuwe functionaliteiten toe en gingen we nog meer met animaties werken. Inmiddels werkt ROC van Twente volop met de game en zijn ze door verschillende uitgevers benaderd.

LEADS, LEADS, LEADS

Hapert Aanhangwagens

150 hongerige dealers

Vanuit Blue Dragon werken we in de breedte voor Hapert Aanhangwagens. Na de herpositionering en het opnieuw invullen van alle corporate communicatie was het tijd voor de grootste uitdaging: het leveren van leads aan het uitgebreide, internationale netwerk van 150 Hapert-dealers in België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Nederland. Met daarbij de kanttekening dat de dealers volledig ontlast moesten worden.

Internationale dealerstrategie

Eén ding is zeker: een overgrote meerderheid van de doelgroepen van Hapert Aanhangwagens oriënteert zich online. Hier speelden wij doordacht op in met een compleet marketingpakket. De pull van onze strategie zorgde voor een nog betere merkbekendheid en -lading waardoor de nodige merkvoorkeur in de markt ontstond. Ook zorgden we ervoor dat de kennis over de producten van Hapert Aanhangwagens werd vergroot. De push van onze strategie ging dwars door alle distributiekanalen heen. Zo konden we Hapert en haar producten online rechtstreeks aanbieden bij potentiële klanten, op de juiste plek en op het juiste moment.

Dealers moeten vooral aanhangwagens verkopen

Met onze totaalaanpak namen we het hoofdkantoor van Hapert Aanhangwagens vrijwel alle zorg uit handen. Maar nog belangrijker: we namen de dealers de nodige zorg uit handen. Zij hoefden zich niet meer druk te maken over hun externe profilering en het genereren van leads, want die werden aangereikt. Daardoor konden de dealers zich weer volledig richten op hun kernactiviteit: aanhangwagens verkopen en servicen.

Brede inzet van expertises en activiteiten

Voor deze case zetten we een groot deel van onze kennis en kwaliteiten in:

  • Search Engine Optimalisation (SEO)
  • Search Engine Advertising (SEA)
  • Display Advertising
  • Retargeting
  • Conversie-optimalisatie
  • Social Advertising
  • Content Marketing
  • Social Care

Resultaat: continue aanvoer van leads en een heleboel bijvangst

Met onze aanpak zorgden we voor een continue stroom van leads voor elke deelnemende Hapert dealer. We voldeden daarmee boven verwachting aan de gestelde vraag. Het aantal kwalitatieve leads steeg naar 71%, de bouncerate daalde van 80% naar 30% en we behaalden een leadpercentage van 3,7% via display advertising.

Maar er was ook de nodige bijvangst. Door onze online campagnes optimaliseerden we de gehele online inspanningen van Hapert Aanhangwagens en vergrootten we de naamsbekendheid, merklading en merkvoorkeur.

KOSTEN PER LEAD MET 329% GEDAALD

Lexmark Europe

Awareness voor automatisering

Lexmark Europe wil organisaties, groot en klein, bewuster maken van het nut en de noodzaak van geautomatiseerde bedrijfsprocessen. Ze vroegen ons hen te helpen de doelgroepen te informeren, te overtuigen en te activeren en zo meer kwalitatieve leads te genereren op een efficiënte, kostenbesparende manier.

Leadcampagne in 9 Europese landen

Voor de 9 belangrijkste Europese landen waar Lexmark vertegenwoordigd is, ontwikkelden we 9 actiegerichte microsites en daarbij behorende online campagnes. Op de sites wordt de bezoeker niet alleen geïnformeerd, maar ook gestimuleerd om relevante media te downloaden of contact op te nemen. Op deze manier kon Lexmark belangrijke contactgegevens verzamelen die kwalitatieve leads opleverden.

Welke expertise hebben we ingezet

Om alles uit de 9 microwebsites te kunnen halen, hebben we in alle fasen van de customer journey de volgende specialisaties ingezet:

  • SEO (Search Engine Optimalisation)
  • SEA (Search Engine Advertising)
  • Content Marketing
  • Content Creatie

Geweldig resultaat

We brachten een continue stroom van kwalitatieve leads op gang. Opvallend daarbij was dat de kosten per lead met onze aanpak met maar liefst 329% daalden! De kosten per klik daalden ook enorm met 231% en de doorklikratio steeg met 196%!

Meewerkend Boxtel

Gemeente Boxtel

Helaas, niet álles kan. Maar toch is er vaak veel méér mogelijk dan mensen denken. Gemeente Boxtel wil een gemeente zijn waar iedereen het beste uit zichzelf en zijn omgeving moet kunnen halen. Dus zijn er plannen of ambities die leven bij de burgers, dan wil Boxtel dat weten! En wordt er samen gekeken naar mogelijkheden. Naar wat er allemaal wél kan. Met medewerking van Boxtel.

Dit is Josje

Dream4Kids

Dit is Josje en dít is Josje.

Dream4Kids geeft kinderen met een trauma een nieuwe start. De stichting is afhankelijk van sponsoren, subsidies en vrijwilligers. Omdat Dream4Kids relatief weinig kansen krijgt om zich te profileren, moet het keihard raak zijn als die ene kans zich voordoet. Wij bedachten het Ik Ben Josje concept om écht en effectief duidelijk te maken waar Dream4Kids het voor doet. Het concept werd gebruikt in advertising, online en tijdens presentaties voor potentiële sponsoren. Steeds weer lukte het om de pijn van het getraumatiseerde kind voelbaar te maken en daarmee om mensen en organisaties voor Dream4Kids te activeren.

Maar wat ga je doen?

Travel Bricks

The ultimate booking site.

TravelBricks wilde het marktaandeel in Nederland vergroten. Daarvoor moesten we eerst de merkbasis goed neerzetten. De reiswebsite is onderdeel van een onmetelijk groot internationaal netwerk van reisaanbieders. Dit maakt het mogelijk bijna alles op TravelBricks te boeken. Maar waar ze zich écht in onderscheiden is de enorme keus aan te boeken activiteiten op locatie. En juist die activiteiten maken een reis bijzonder. Dus die vlucht, dat hotel, het lokale vervoer… dat kennen we allemaal wel. Maar wát ga je doen? Op ultimate booking site Travelbricks zoek, vind en boek je het allemaal. Wij ontwikkelden het merkconcept en rolden de activatiecampagne uit op radio, tv en online.

Branding & Packaging

Meesters van de Halm

Meesterschap

De Halm is een 100% biologische, succesvolle graanpletterij met een uniek product. Na jaren van positieve interne en externe ontwikkeling vond de directie de tijd rijp om merk, communicatie en packaging te optimaliseren. Hoewel de waarheid al best wel aan de oppervlakte lag, gingen we een paar keer aan tafel om tot de juiste inzichten en keuzes te komen. We veranderden de merknaam in ‘Meesters van de Halm’ en gaven het merk daarmee de titel die het verdiende. We werkten de corporate identity verder uit en hanteerden die als basis voor de nieuwe product packaging. Hiermee was het merk klaar voor de volgende stap.

We move, you win

Bosch Rexroth

Blue Dragon & Bosch Rexroth

We hebben door de jaren heen voor veel divisies en merken van Bosch gewerkt. Vanuit die ervaring werden we in 2017 aan tafel gevraagd om mee te denken over het nieuwe Bosch Rexroth. Het merk was nog steeds een grootheid in hydrauliek maar had de afgelopen jaren een enorme technologische ontwikkeling doorgemaakt. Hoog tijd om het merk bij die nieuwe werkelijkheid aan te laten sluiten. Aan ons de eer.

Multiple choice branding? Nee, man!

Als wij een merk (opnieuw) neer mogen zetten, werken we vrijwel altijd op basis van onze Brand Impact methodiek. Toch vonden we het in dit geval beter om op een andere manier te werken. Bosch Rexroth had zelf al de nodige strategische inventarisaties gedaan. Dat had zelfs al tot interne campagneconcepten geleid. Toch waren er nog onvoldoende keuzes gemaakt om het externe merk volledig scherp te krijgen. Wij besloten de visiegroep van Bosch Rexroth mee te nemen in een van Brand Impact afgeleide scenariomethodiek. We doen natuurlijk niet aan Multiple Choice Branding, maar het gebruik van scenario’s lijkt er aanvankelijk wel een beetje op. We presenteerden enkele in basis uitgewerkte brand concepts als leidraad voor inventarisatie en discussie. Het werkte fantastisch en gaf de klant op een alternatieve manier grip op hun merk. Er kwam een kristalheldere koers uit voort.

We move. You win.

Binnen de Bosch merkenfamilie kom je nogal wat soevereine bescheidenheid tegen. Maar als je kunt wat Bosch Rexroth kan, is een écht statement op zijn plaats. Conceptueel gezien brengen zij beweging, in alles wat zij doen. Stilstand is dan ook ondenkbaar als het je ambitie is om voortdurend technologisch grensverleggend te zijn. Het ietwat degelijke hydrauliekmerk van weleer werd een trots, hoogtechnologisch merk. Een merk dat een enorm aantal klanten wereldwijd helpt competitief te zijn en te blijven. Daarom werd de merkpropositie We move. You win.Geloof maar dat ze het waarmaken.

Internationale rebranding

Met de internationale rebranding van een organisatie maatje Bosch Rexroth gaat een enorme exercitie gepaard. Onze rol hierin is groot en klein tegelijk. Naast de ontwikkeling van het nieuwe merkconcept hebben we een voortdurende rol in de verdere conceptontwikkeling en bewaking van het merk. Veel activatie en productie wordt door Bosch Rexroth zelf gedaan, samen met een veelheid aan lokale partners in de landen waar ze actief zijn. Eén van onze mooie krenten die wij uit de pap was de ontwikkeling van de international launch movie. Wij bedachten het concept, schreven het script en begeleidden de opnames. Lukkien tekende voor de productie. De film trapt het nieuwe merkhoofdstuk voor Bosch Rexroth af en werd voor het eerst getoond tijdens de Hannover Messe.

Nu is van u

Vivent

Dat je bijzonder goede zorg levert, is natuurlijk iets heel moois. Het heeft een enorme impact op het leven van degene die de zorg krijgt. Vivent doet er alles aan om cliënten in staat te stellen zoveel mogelijk uit hun leven te halen, ondanks de beperkingen die er zijn. Je leeft tenslotte maar één keer. Met dat als vertrekpunt ontwikkelden wij de Nu Is Van U campagne. Deze werd regionaal geactiveerd in advertising, outdoor en online.

Art Director

Gezocht: Art Director die ook denkt dat dat internet best wel eens wat zou kunnen worden…

PHP- en Laravel developer

Bij Blue Dragon Digital Technology ademen we digital communication. En de lat ligt hoog…

Accountmanager

Als account manager manage je accounts. Logisch. Je zorgt ervoor dat de wensen van je…

GEZOCHT: ACCOUNT MANAGER MET TOVERKRACHT…

Als account manager manage je accounts. Logisch. Je zorgt ervoor dat de wensen van je klanten perfect worden uitgevoerd en kopt daarbij de commerciële kansen in. Soms vragen klanten het onmogelijke van je, maar daar word je niet bang van. Daar krijg je energie van. Met al jouw inventiviteit, creativiteit en inlevingsvermogen tover jij de beste oplossingen uit je hoge hoed. Herken je jezelf hierin en wil je werken bij een jong en dynamisch digitaal bureau? Lees dan even verder.

Digital all the way

Bij Blue Dragon Digital Technology ademen we digital communication. En leggen we de lat hoog. Binnen de Blue Dragon groep werken we nauw samen met Blue Dragon Strategy & Concept, Blue Dragon Online Marketing en Blue Dragon Cloud Services. Als je de ambities van onze opdrachtgevers vermenigvuldigt met onze eigen ambities, kun je nogal eens een wervelwind krijgen. Daarin moet jij een baken van orde en stabiliteit zijn. Toe maar.

Wat ga je doen?

Je bent het aanspreekpunt voor klanten. Je onderhoudt contact via telefoon en mail of je gaat met elkaar aan tafel in binnen- of buitenland. Je managet bestaande projecten, websites, applicaties, tools en campagnes. Of je staat aan de basis van een compleet nieuw project en dan zorg jij voor een duidelijke intake, heldere briefing, doordacht plan van aanpak en waterdichte planning. Als het project doorgaat, begeleid jij het van begin tot eind. Hierbij bewaak je de technische en communicatieve inhoud, kwaliteit, budget, planning, klanttevredenheid en het rendement.

Wat jij kunt en wilt?

Omdat we niet zomaar een account manager zoeken, hebben we een waslijst aan specificaties waaraan we hopen dat je voldoet. Maar 80% vinden we ook een goed begin 😊:

  • Je bent assertief, vasthoudend en controlerend
  • Je bent communicatief en motiverend sterk
  • Je kunt procesmatig en systematisch werken
  • Je hebt affiniteit met digital communication en digital technology
  • Je werkt goed met techneuten, maar ook met creatievelingen en marketeers
  • Je bent commercieel sterk en creëert verkoopkansen
  • Je beheerst Nederlands, Engels en bij voorkeur ook Duits, Frans of Spaans
  • Jouw glas is altijd halfvol en je bent collegiaal
  • Je wilt groeien en je eigen kennis en waarde vergroten

Interesse?

Stuur een mail naar info@bluedragon.nl t.a.v. Reinout

Aan recruiters

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld en op het ongevraagd aanbieden van kandidaten wordt niet in gegaan.

GEZOCHT: ART DIRECTOR DIE OOK DENKT DAT DAT INTERNET BEST WEL EENS WAT ZOU KUNNEN WORDEN…

Wij zijn Blue Dragon en we zoeken jou! Tenminste, als je een art director bent die weet wat er met name online/digital allemaal mogelijk is. Een geweldige designer die ontwerpen maakt die gewoon raak zijn. Die kan aanhaken en actief bij kan dragen aan onze brainstorms. Tja… zo zouden we nog wel 100 dingen kunnen opsommen maar eigenlijk bedenk en maak je gewoon hele vette shizzle. Koffie? Stuur even een mail

Stuur een mail

PHP- en Laravel developer

Bij Blue Dragon Digital Technology ademen we digital communication. En de lat ligt hoog. Binnen de Blue Dragon Groep werken we nauw samen met Blue Dragon Strategy & Concept, Blue Dragon Online Marketing en Blue Dragon Cloud Services. Als je de ambities van onze opdrachtgevers vermenigvuldigt met onze eigen ambities, kun je nogal eens een wervelwind krijgen. En daar ben jij dan één van de belangrijke pilaren in. Toe maar!

Onze specs
Blue Dragon Digital Technology bestaat uit een jong team van back-end programmeurs, front-enders in een mix met UX-designers en vormgevers. Inmiddels timmeren we al meer dan 17 jaar aan de weg met succesvolle online oplossingen voor klanten zoals Abbott, LeasePlan en Trudo. Binnen de Blue Dragon Groep werken we nauw samen met Blue Dragon Strategy & Concept, Blue Dragon Online Marketing en Blue Dragon Cloud Services.

Bij Blue Dragon Digital Technology vind je veel uitdaging en afwisseling. We werken per project in de meest optimale teamsamenstelling voor de uitdaging die er ligt. Dit kan een ERP systeem zijn, een stuk back-end realisatie voor een app of een veelheid van andere opdrachten.

Bij ons kun je ook leren. Dat doe je al door het uitdagende en afwisselende werk, maar we houden steevast ook elke woensdagmiddag tijd vrij voor learning. Ons back-end team is daarnaast buiten werktijden ook actief in het samen verder te groeien en kennis opdoen. Je bent dan ook meer dan welkom om aan te sluiten bij één van de Laravel meet-ups of mee te gaan naar conferenties. Zo was ons volledige team de afgelopen jaren vaste gast bij Laracon.

Jouw specs
Allereerst vinden wij het belangrijk dat je een ambitieuze, enthousiaste, gemotiveerde, leergierige en vooral prettige persoonlijkheid bent. En dat je een beetje kunt tafelvoetballen. Verder is het volgende lijstje skills ook niet onbelangrijk:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Uitgebreide kennis van PHP en MySQL
  • Basiservaring met Javascript en HTML5
  • Ruime ervaring met MVC-frameworks als Laravel
  • Ervaring in het begeleiden en coachen van junior en medior developers
  • Actieve meedenker over de architectuur van applicaties en het lifecycle management ervan
  • Spreekt en schrijft foutloos Nederlands en Engels
  • Kennis van Git is een pré

Iets voor jou? Laat het ons dan weten via Jola Jansen via 040 - 236 90 82. Zij ontvangt dan graag een beknopte motivatie, je CV en een aantal voorbeelden van recente projecten waaraan je hebt gewerkt (geschreven code).

Hopelijk tot snel!

(Acquisitie door werving & selectie bureaus wordt niet op prijs gesteld.)

stuur een mail

GEZOCHT: TECHNEUT eh… ACCOUNTMANAGER!

Als account manager manage je accounts. Logisch. Je zorgt ervoor dat de wensen van je klanten perfect worden uitgevoerd en kopt daarbij de commerciële kansen in. Jij bent degene die aan tafel schuift als er een complex online vraagstuk speelt. Jij begrijpt de materie, doorziet onderliggende infrastructuren en weet waar nodig vragen om te zetten in oplossingen. Of dat nu een webshop, hybride app of mogelijk zelfs een volledige rebranding is. Herken je jezelf hierin en wil je werken bij een jong en dynamisch digitaal bureau? Lees dan even verder.

Digital all the way
Bij Blue Dragon Digital Technology ademen we digital communication. En de lat ligt hoog. Binnen de Blue Dragon Groep werken we nauw samen met Blue Dragon Strategy & Concept, Blue Dragon Online Marketing en Blue Dragon Cloud Services. Als je de ambities van onze opdrachtgevers vermenigvuldigt met onze eigen ambities, kun je nogal eens een wervelwind krijgen. Daarin moet jij een baken van orde en stabiliteit zijn. Toe maar!

Wat ga je doen?
Je bent het aanspreekpunt voor klanten. Je onderhoudt contact via telefoon en mail of je gaat met elkaar aan tafel in binnen- of buitenland. Je managet bestaande projecten, websites, applicaties, tools en campagnes. Of je staat aan de basis van een compleet nieuw project en dan zorg jij voor een duidelijke intake, heldere briefing, doordacht plan van aanpak en waterdichte planning. Als het project doorgaat, begeleid jij het van begin tot eind. Hierbij bewaak je de technische en communicatieve inhoud, kwaliteit, budget, planning, klanttevredenheid en het rendement.

Wat jij kunt en wilt?
Omdat we niet zomaar een account manager zoeken, hebben we een waslijst aan specificaties waaraan we hopen dat je voldoet. Maar 80% vinden we ook een goed begin 😊:

  • Je bent assertief, vasthoudend en controlerend
  • Je bent communicatief en motiverend sterk
  • Je kunt procesmatig en systematisch werken
  • Je hebt affiniteit met digital communication en digital technology, een technische of IT-achtergrond is een pré
  • Je werkt goed met techneuten, maar ook met creatievelingen en marketeers
  • Je bent commercieel sterk en creëert verkoopkansen
  • Je beheerst Nederlands en Engels mondeling en schriftelijk
  • Jouw glas is altijd halfvol en je bent collegiaal
  • Je wilt groeien en je eigen kennis en waarde vergroten

Interesse?
Stuur een mail naar info@bluedragon.nl t.a.v. Erik Joosten.

Aan recruiters
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld en op het ongevraagd aanbieden van kandidaten wordt niet in gegaan.

Stuur een mail

CONTACT

Bezoek één van onze locaties op onderstaande adressen. Zowel in ‘s-Hertogenbosch als in Eindhoven kun je gratis bij ons pand parkeren. Je kunt een afspraak maken, maar gewoon binnenlopen is ook prima. Je bent van harte welkom!

'S-HERTOGENBOSCH

Willem van Oranjelaan 6
5211 CT ’s-Hertogenbosch
+31 (0)73 613 24 74

Eindhoven

Croy 9
5653 LC Eindhoven
+31(0)40 236 90 82

BERICHT